On-line platby v cestovním ruchu

V dnešní době je již i v České republice běžné, že zákazníci v e-shopech používají on-line platební nástroje. V cestovním ruchu je však tato varianta platby za zájezd zatím stále velice výjimečná. Existují obavy na stranách cestovních kanceláří i na stranách klientů. Můžeme však potvrdit, že tyto obavy jsou zbytečné.

Řešení, které jsme společně s firmou AGMO připravili do našeho rezervačního systému, bylo připraveno v souladu s tím, jak funguje oblast cestovního ruchu. V srpnu letošního roku jsme spustili on-line platby u cestovní kanceláře Ancora, která pořádá letecké zájezdy do několika destinací.

Zkušenosti prvních několika týdnů shrnuje zástupkyně cestovní kanceláře Ancora - paní Završanová takto: "Jsme rádi, že jsme on-line platby spustili. Vše po počátečním vyladění funguje bezvadně. On-line platby oceňujeme zejména u plateb na poslední chvíli. Klient si objedná zájezd v sobotu, my mu jej obratem potvrdíme. Klient provede přes platební bránu úhradu a my již o víkendu víme, že má klient uhrazeno a můžeme jej odbavit na dovolenou."

Jak to celé funguje?

Cestovní ruch je jiný než prodej běžného zboží v e-shopech. Proto i proces od objednávky k platbě je v našem případě variabilnější a umožňuje využít on-line platby tím nejideálnějším způsobem. 

STOVKA nabízí cestovním kancelářím následující možnosti:

  • On-line platba celé částky přímo ve chvíli, kdy vzniká objednávka na webu;
  • On-line platba zálohy ve chvíli, kdy vzniká objednávka na webu;
  • Cestovní kancelář může požádat klienta o on-line úhradu libovolné částky až po potvrzení rezervace

Poslední varianta je v praxi nejvyužívanější. Je možné takto od klienta vyžádat libovolnou částku - např. nejdříve zálohu, potom doplatek nebo jen doplatek, apod.

Navíc umožňuje požádat takto o platbu i klienta, který neobjednával on-line přes www stránky cestovky. Je možné tímto způsobem požádat o platbu libovolného klienta, který je zaevidovaný v rezervačním systému.

AGMO - platební brána

Platební brána AGMO umožňuje pružné nastavení systému tak, jak to cestovní kanceláři vyhovuje. Nabízí následující metody:

  • Platba kartou - tato metoda je vhodná pro klienty, kteří jsou zvyklí platit na internetu tímto způsobem. Je to rychlá a pohodlná metoda, přestože v České republice převládá mezi lidmi zatím stále nedůvěra;
  • ePlatba - platební brána pro bankovní převody s okamžitým potvrzením úhrady. Klienti tak mají možnost využít platby přes internetové bankovnictví své banky tak, jak jej znají a běžně uživají. AGMO v současnosti nabízí v rámci ePlatby možnost výběru ze 16 bank.

Hlavní přínosy

Cestovní kancelář je schopna odbavit takto klienta opravdu na poslední chvíli. S rezervačním systémem STOVKA a on-line platební bránou AGMO se stává realitou možnost ráno si vybrat zájezd na internetu a ještě odpoledne odjet na zájezd bez toho, aby měl klient jakýkoliv osobní kontakt s cestovní kanceláří.

Pokud se rozhodne cestovní kancelář, že bude platební bránu používat i k platbě záloh, má takto rychleji od klienta peníze a větší jistotu, že klient svou rezervaci myslí opravdu vážně a že jen nezkouší nabídky více cestovních kanceláří.

V neposlední řadě on-line platby ocení klienti jako zvyšování kvality služeb poskytovaných cestovní kanceláří. Chtít v dnešní době po klientovi, aby si vybral peníze na zájezd v bankomatu na náměstí a poté se vrátil do cestovní kanceláře zaplatit, by mělo být již minulostí.

Petr Slovák

Autor:

Petr Slovák
Petr Slovák podniká v oblasti vývoje a správy internetových řešení již od roku 1997. Baví jej spojovat své znalosti v IT i marketingu do řešení pro klienty. Specializuje se na klienty z řad cestovních kanceláří, ale rád pomáhá na zajímavých e-business projektech i v jiných oborech.

O našem blogu

Za pomocí internetových a mobilních technologií pomáháme cestovním kancelářím úspěšně podnikat na internetu - efektivně pracovat, získávat nové klienty, upevňovat loajalitu stávajících, komunikovat s partnery.

Kontakt

STOVKA SOFTWARE, s.r.o.
telefon: 270 004 721
e-mail: info@stovka.cz

Back to Top